بیانات مقام معظم رهبری
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 125
:: کل نظرات : 89

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 3
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :
نویسنده : گمنام
جمعه 21 شهريور 1391

 

حریم داری و عفاف، سِپَر خانواده

مسئله محرم و نا محرم و حجاب و نگاه کردن و نگاه نکردن و معاشرت های نا سالم و مضرّ، این چیزهایی که در اسلام این قدر تأکید شده و در بعضی از کشورها و جاهایی که از اسلام دورند، این ها رعایت نمی شود، این ها اگر چه یک محدودیّتی برای زن و مرد به وجود می آورد، امّا این ها را شارع مقدّس برای حفظ خانواده، برای ماندگار شدن این بنای مهم، تحکیم و تشریع کرده است که اگر در همین چیزها هر انسانی تدبیر کند و تأمل بکند، حکمت های بسیار بزرگی را خواهد دید. این که شما می بینید در اسلام محرم و نا محرم و جدایی زن و مرد و این ها مطرح است، این ها مسائل ارتجاعی نیست. این ها جزو دقیق ترین مسائل انسانی و بشری است. یکی از مهم ترین آن، این است که بنیان خانواده مستحکم می ماند؛ چون زن و شوهر به هم احساس وفاداری می کنند؛ در موضع حسادت قرار نمی گیرند، این خیلی مسئله مهمی است.

این حجابی که اسلام درست کرده است، این نگاهی که اسلام منع کرده است، این معاشرتی که اسلام ممنوع قرار داده است، برای این است که شما دل هایتان و محبّت هایتان روی یک نقطه متمرکز شود، هم شما خانم ها و هم شما آقایان.

این که شما می بینید در اسلام، حجاب و روگیری و عدم معاشرت زن و مرد و این چیزها هست، و یک عدّه آدم کوته بین و کوته نظر خیال می کنند این ها یک حرف های قشری است، نه این ها عمیق است. این، برای این است که خانواده ها و دلهای زوجین، در جای خود بماند؛ این خانواده مستقر بماند. این برای این هاست. محرم است، نامحرم است، نگاه نکن، معاشرت نکن، دست نده، نخند، جلوه گری نکن، جلوی دیگران آرایش نکن. این حرف هایی که اسلام می زند، دین می گوید، فقه به ما می گوید، این برای این است که اگر این ها را رعایت کردید، این خانواده کوچک شما، این کانون کوچکی که حالا به وجود آمده است، مستحکم خواهد ماند و از آن بلایا فارغ خواهد شد. زن و مرد احساس می کنند که سروکارشان با یکدیگر است، با این خانواده است. زن احساس نمی کند که خانه برای او یک وسیله دست و پا گیر است. یا مرد احساس نمی کند که خانه و زن برای او یک وسیله مزاحم است.

این که اسلام آن قدر گفته است که چشمتان را ببندید، به نامحرم نگاه نکنید، به زن یک جور گفته و به مرد یک جور دیگر گفته، برای این است که وقتی چشم به یک طرفی رفت، آن وقت بخشی از سهم آن کسی که همسر شماست، آن طرف خواهد رفت. حالا چه شما مرد باشید و چه زن باشید فرقی نمی کند. یک قسمتی می رود آن جا. وقتی این جا کم گذاشتی، محبّت ضعیف خواهد شد. محبّت که ضعیف شد، بنای خانوادگی متزلزل می شود. آن وقت آنچه که برای تو لازم است از دستت می رود و آنی که برایت مضرّ است به خیال خودت به دست آورده ای.

منبع:www.hawzah.net



:: موضوعات مرتبط: بیانات مقام معظم رهبری , ,
:: برچسب‌ها: رهبر , بیانات رهبری , سخنان رهبر , رهنمودهای رهبری , مقام معظم رهبری , توصیه رهبر به زوج های جوان , سخنان آیت الله خامنه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 903
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.